Czy oddawanie aut do serwisów jest opłacalne?
Dla wielu z nas oddawanie samochodu do serwisu to dość spory wydatek i często staramy się różnymi sposobami ominąć taką konieczność. Zwykle uznajemy, że nie warto płacić zbyt wiele za takie usługi, jednak nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że aby samochód był naprawiony tak, jak należy, koniecznie powinien zająć się tym specjalista. Jeśli powierzymy naprawę niedoświadczonej osobie, może okazać się, że wydamy jeszcze więcej, niż się spodziewaliśmy i mimo wszystko cały problem zakończy się w warsztacie. Zamiast więc szukać oszczędności, lepiej od razu oddać samochód do warsztatu i mieć pewność, że wszystko przebiegnie tak, jak powinno. Będzie to dla nas o wiele bardziej opłacalny.
Definicja przepustnicy
Przepustnica ? element armatury (rodzaj zaworu motylkowego) służący do regulacji przepływu medium, poprzez obrotowy ruch łopatki (zazwyczaj w kształcie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału).
Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem.
W parowozach regulacja odbywa się zazwyczaj przy zbieralniku pary w kotle. Zdarzają się rozwiązania (np. w Ty246) gdzie przepustnica jest za przegrzewaczem - takie rozwiązanie jest korzystniejsze.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica
Most napędowy - co to takiego?
Most napędowy ? zespół elementów nośnych i mechanizmów napędowych, spełniające zadania osi przejmującej część ciężaru pojazdu oraz przekazuje napęd z wału napędowego na koła jezdne.
Podział mostów napędowych ze względu na usytuowanie mostu:
tylne
środkowe
przednie
Podział mostów napędowych ze względu na sposób powiązania z kołami:
sztywne
z niezależnymi zawieszeniami kół
W skład mostów napędowych wchodzą następujące mechanizmy:
przekładnia główna
mechanizm różnicowy
półosie
pochwa reakcyjna (obudowa - stosowana tylko w sztywnych mostach napędowych).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_nap%C4%99dowy