Własne biuro - coś dla przedsiębiorcy

Dodane: 13-05-2015 09:56
Własne biuro - coś dla przedsiębiorcy Wynajęcie biura w dobrej lokalizacji ważną częścią biznesu. Sprawdź biurowiec nad odrą

Lokalizacja

Ważnym kosztem przy wynajęciu biura, jest też kwestia umeblowania i zaaranżowania przestrzeni. To jest coś, co trzeba wziąć pod uwagę. Możemy wynająć biuro, które jest już odpowiednio przygotowane do...prowadzenia działalności, pytanie tylko, czy będzie nam to odpowiadało? Jeżeli lokal nie jest urządzony, zawsze możemy spróbować negocjować cenę. Wiadomo - zorganizowanie przestrzeni do pracy i przyjmowania klientów, to kolejny koszt.

Jeżeli nie zależy nam na dobrej lokalizacji, albo biuro jest tylko elementem uzupełniającym w kwestii pozyskiwania klientów, to możemy znacznie zmniejszyć koszty związanie z wynajęciem lokalu. Nie warto również wiązać się długoterminową umową, warto zwrócić uwagę na okres wypowiedzenia. Przecież nigdy nie wiadomo, czy dany lokal rzeczywiście się sprawdzi.


Miejsce na dokumenty

Archiwizacja dokumentów to może być ciekawy temat. Mam jeszcze kilka fajnych informacji.

Archiwizacja w skrócie polega na zabezpieczaniu i magazynowaniu dokumentów. Archiwizacji podlegają takie dokument, których się już nie używa, jednak z powodu wymogów prawa, lub inne, dobrze jest je zachować. Miejscem magazynowania takich dokumentów, jest archiwum. Wielkie instytucje, bądź korporacje posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.

Archiwizacja dokumentów ma swoje bardzo ważne powody. Jeżeli prowadzimy dość sporą firmę, to są nam niezbędne w wypadku, gdy zażąda ich jakiś urząd. Nie chodzi jedynie o rozliczenia. Istotne są wszelkie inne dokumenty. Jeżeli nie potrafimy poradzić dać sobie rady sami, należy znaleźć firmę zewnętrzną, która uporządkuje to za nas. Tak samo interesującym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.

Co zrobić kiedy mam w firmie bardzo dużo faktur, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymogi prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.

Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych wpisach.


Z wikipedii

Biuro (fr. bureau) to miejsce pracy pracowników administracyjnych instytucji lub firmy albo administracyjna instytucja, wykonująca właściwe sobie prace urzędnicze.

Podstawowe typy pomieszczeń pracy biurowej:

pomieszczenia indywidualne
biuro kombi1
wnętrza grupowe
wnętrze wielkoprzestrzenne.

Ilość powierzchni biura jako zespołu pomieszczeń służących pracownikom biurowym pracującym na stałe w biurze przypadająca na jedną osobę oznacza poziom zaludnienia biura.2

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Biuro


Alarm do biura

Każdy z nas chce czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym domu, jak i w przestrzeni publicznej. Coraz chętniej miasta instalują systemy monitorujące, ale nie zawsze za ich pomocą da się znaleźć sprawcę kradzieży, czy tez pobicia. Czasami jakość nagrań jest zbyt niska, by uniknąć wątpliwości. W takim razie, czy zainstalowanie takich systemów nie zapewnia nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?

Nie. Już sama tabliczka z napisemogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.


BHP w naszym biurze

Wspominałam już nie raz o tym, że nie tylko w branżach uznanych powszechnie za niebezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Zasady BHP dotyczą również pracy biurowej.

Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam od razu, że nie jestem specjalistką z dziedziny, a moich tekstów nie należy traktować, jako źródło wiarygodnych informacji na temat na BHP. Są to po prostu rozważania, które czasami są bardzo luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć pracę do biurowej, to pozycja siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę stricte umysłową, ale właśnie o pozycję, jaką w trakcie wykonywania różnych czynności, przyjmujemy. Jest to dość logiczne - przecież nie powiemy o dziewczynie roznoszącej ulotki, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale ochroniarz, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu widoku z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze kwalifikacja musi być precyzyjna.



© 2019 http://sportholiday.mazury.pl/